Wandelroute
Deze circa 17 km lange wandeling die met 3 kilometer ingekort kan worden , gaat door ontgonnen veengebied, het Westerwoldsebos, het beekdal van de ruiten Aa, langs oude en nieuwe zandwinplaatsen, over de noord es bij Sellingen en eindigt in het esgehucht Laude. De beschrijving van de wandeling begint bij ‘t Laude huus, Ter Apelerstraat 25.
Eten en drinken
Pannenkoeken Restaurant 'de Noordmee', Dennenweg 1a, Sellingen,
Heerlijkheid Westerwolde, Westerkamp 33, Sellingen,
Hof van Sellingen, Dorpsstraat 8, Sellingen, tel: 0599-312368.
Snackbar 'Sell’n', Dorpsstraat 30, Sellingen, tel: 0599-322400.
De Wandeling

Vanaf 't Laude huus rechtsaf richting Sellingen, de 1e links (Poststruikenweg). Bij de kruising met de Borgerweg rechtdoor (doodlopend voor autoverkeer, Borgerweg 18 -24). Deze weg gaat over in fietspad dit volgen tot het ontwateringkanaal hier rechtsaf, langs het kanaal tot de eersts dam, linksaf de dam over. Deze boerenweg volgen tot aan de half verharde weg. Hier linksaf  (Beetserweg), voorbij 'Kort landbouw mechanisatie' en huisnummer 68, 1e weg rechts en gelijk links de grasparkeerplaats op. Vanaf de parkeerplaats is het een beetje zoeken naar een paadje, dat langs een bord, richting waterkant en vervolgens linksom het "ven" gaat. Het soms wat zompige pad 1/2 rond het "ven" volgen, hier links omhoog, links aanhouden, ca 15 meter verder rechts zandwinplaats. Linksaf langs de bosrand aan het einde rechtsaf. Zandweg volgen evenwijdig aan het "blauwe water". De 2e weg rechts (Lageweg) het bos in. Na circa 50 meter linksaf over een dammetje. (Volgende kaartje) Op een kruising van bospaden het linker pad nemen, bij afrastering van schapengaas rechtsaf, doorlopen tot een verhard pad hier links en 25 meter verder recht het z.g. leerpad op, aan het einde bospad recht oversteken pad volgen, eerste links (100 meter verder bevindt zich het pannenkoeken restuarant "De Noordmee". Voorbij de Noordmee de Dennenweg oversteken, door het klaphek naar de Ruiten Aa, linksaf de oever volgen (Indien u de route met 3 km. wilt bekorten gaat u rechtsaf en volgt de oever tot de Wijvebrug,  hier komen de twee routes weer bij elkaar. Verder lezen na Wijvebrug). Bij het Theater van de Natuur door het klaphek en rechtsaf de Dennenweg op, 1e rechts (Zevenmeersveenweg) over de brug rechts (Noord-Esweg). In Sellingen rechtsaf (Dorpsstraat), 1e klinkerpad (Kerkepad) links (naast Hof van Sellingen en t.o.v. de Gereformeerde kerk1), bij de splitsing rechts aanhouden. Na de begraafplaats linksaf en onmiddellijk rechtaf, (SBB bord)  het graspad de Vennekampen in nemen. Rechtdoor tot het rode paaltje, rechtaf langs de sloot,  aan het einde rechtsaf (Ter Apelerstraat), 1e links (Beetserweg), over de Wijvebrug links, oever volgen, de volgende brug oversteken en gelijk rechts het jaagpad volgen -als u voor u het jaagpad opgaat 100 meter doorloopt komt u in het gehucht Ter Borg met enkele prachtige Westerwoldse boerderijen-. Na 800 meter voor een bosje wat bijna tot de oever doorloop linksaf, let op!! Naast de 2 oude eiken met een rood/wit markering loopt het karrenspoor wat u moet nemen, door het klaphek naar de weg, oversteken, rechtsaf richting Laude. 1e links (Oosterkamperweg), 1e rechts (Schapenweg), gelijk na het 1e huis aan de rechter zijde, voor de 1e schuur rechts (Meente), Meidoornhaag rechts houden zandpad volgen. Asfaltweg schuin oversteken richting verkeersweg. Linksaf het fietspad op, na 150 meter bent u weer bij het beginpunt.

1  Iedere zondag dienst om 9.30 uur
2  Elke zondagmorgen om 9.30 uur is er een dienst. Gedurende het zomerseizoen kunt u elke woensdag van 15.00-16.00 ook het interieur van de kerk bewonderen.